Постинг
01.07.2010 05:48 -
Как да създадем личен финансов бюджет
Автор: finansovoplanirane
Категория: Лични дневници
Прочетен: 8651 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 01.07.2010 05:51
Прочетен: 8651 Коментари: 2 Гласове:
1
Последна промяна: 01.07.2010 05:51
Трудност: лесно
Необходимо време: приблизително 30 минути
Създаването на личен финансов бюджет е жизненоважено за постигането на финансова стабилност.
Бюджетът може да се напише, като използвате само хартия и молив, или на компютър с програма за електронни таблици като Excel, или със финансови приложения за управление на бюджети.
Преди да започнете да създавате своя бюджет е важно да се разбере, че за да бъде планирането успешно, трябва да се предостави колкото е възможно по-подробна информация. В крайна сметка, крайният резултат ще бъде в състояние да ви помогне да постигнете финансовите си цели и мечти.
Примерен бюджетен лист:
http://office.microsoft.com/bg-bg/templates/CT010064939.aspx?tl=2#pg:3|ai:TC010073882|
Ето как става създаването на самият бюджет: 1. Съберете възможно най-много финансова информация за приходите и разходите ви. Това включва банкови извлечения, фактури и касови бележки и всяка информация във връзка с приходите или разходите ви. Целта на този процес е да се изчислят средните месечни стойности, така че колкото повече информация, толкова по-добре. 2. Запишете всичките си източници на доходи. Напишете списък на всички приходи, които очаквате да получите в течение на един месец. Това включва заплата и всички други приходи, които имате от други външни източници на доходи. 3. Създаване на списък на месечните разходи. Напишете списък на всички очаквани разходи, които планирате да направите в течение на един месец. Това включва и ипотечни плащания, плащания по кола, автомобилни застраховки, хранителни стоки, услуги, развлечения, спестяванията и на практика всичко, за което се дават пари. 4. Разделете разходите в две категории: постоянни и променливи. Постоянните разходи са тези, които остават сравнително същите всеки месец и са необходими части от начина си на живот. Те включват разходи, като например вашата ипотека или наем, плащания за кола, кабелна телевизия, интернет , плащания по кредити и така нататък. Тези разходи в по-голямата си част са от съществено значение.
Променливите разходи не са постоянни и всеки месец включват различни елементи - като хранителни стоки, бензин, развлечения, заведения и ресторанти и подаръци и др. Тази категория ще бъде важна, когато се правят корекции. 5. Общо месечни доходи минус месечни разходи. Ако крайният резултат показва че приходите са повече от разходите ви – това е един добър старт. Това означава, че може да насочите тези излишъци към други области от бюджета ви, като например пенсионни спестявания или да плащате повече по кредити , за да се преодолее този дълг по-бързо. Ако крайния резулта показва, че разходите са повече от доходите - това означава, че ще трябва да се направят някои промени. 6. Променете разходите. Крайната цел ще бъде доходите да са равни на разходите.
Ако сте в ситуация, при която разходите са по-високи доходи трябва да погледнете вашите променливи разходи и да намерите области за намаляване. Тъй като тези разходи обикновено са от съществено значение намалете с по няколко лева в няколко области, за да приближите разходите към доходите си. 7. Преглед на бюджета ежемесечно. Важно е да преразглеждате бюджета си редовно, за да се уверете, че вървите в правилната посока. След първия месец, в които сте се придържали към бюджета отделете време за да седнете и да сравните действителните разходи в сравнение с това, което сте заложили първоначално в бюджета. Това ще ви покаже местата, които може да се подобрят. В процеса на изготвяне на месечен бюджет се включва:
Създаването на личен финансов бюджет е жизненоважено за постигането на финансова стабилност.
Бюджетът може да се напише, като използвате само хартия и молив, или на компютър с програма за електронни таблици като Excel, или със финансови приложения за управление на бюджети.
Преди да започнете да създавате своя бюджет е важно да се разбере, че за да бъде планирането успешно, трябва да се предостави колкото е възможно по-подробна информация. В крайна сметка, крайният резултат ще бъде в състояние да ви помогне да постигнете финансовите си цели и мечти.
Примерен бюджетен лист:
http://office.microsoft.com/bg-bg/templates/CT010064939.aspx?tl=2#pg:3|ai:TC010073882|
Ето как става създаването на самият бюджет: 1. Съберете възможно най-много финансова информация за приходите и разходите ви. Това включва банкови извлечения, фактури и касови бележки и всяка информация във връзка с приходите или разходите ви. Целта на този процес е да се изчислят средните месечни стойности, така че колкото повече информация, толкова по-добре. 2. Запишете всичките си източници на доходи. Напишете списък на всички приходи, които очаквате да получите в течение на един месец. Това включва заплата и всички други приходи, които имате от други външни източници на доходи. 3. Създаване на списък на месечните разходи. Напишете списък на всички очаквани разходи, които планирате да направите в течение на един месец. Това включва и ипотечни плащания, плащания по кола, автомобилни застраховки, хранителни стоки, услуги, развлечения, спестяванията и на практика всичко, за което се дават пари. 4. Разделете разходите в две категории: постоянни и променливи. Постоянните разходи са тези, които остават сравнително същите всеки месец и са необходими части от начина си на живот. Те включват разходи, като например вашата ипотека или наем, плащания за кола, кабелна телевизия, интернет , плащания по кредити и така нататък. Тези разходи в по-голямата си част са от съществено значение.
Променливите разходи не са постоянни и всеки месец включват различни елементи - като хранителни стоки, бензин, развлечения, заведения и ресторанти и подаръци и др. Тази категория ще бъде важна, когато се правят корекции. 5. Общо месечни доходи минус месечни разходи. Ако крайният резултат показва че приходите са повече от разходите ви – това е един добър старт. Това означава, че може да насочите тези излишъци към други области от бюджета ви, като например пенсионни спестявания или да плащате повече по кредити , за да се преодолее този дълг по-бързо. Ако крайния резулта показва, че разходите са повече от доходите - това означава, че ще трябва да се направят някои промени. 6. Променете разходите. Крайната цел ще бъде доходите да са равни на разходите.
Ако сте в ситуация, при която разходите са по-високи доходи трябва да погледнете вашите променливи разходи и да намерите области за намаляване. Тъй като тези разходи обикновено са от съществено значение намалете с по няколко лева в няколко области, за да приближите разходите към доходите си. 7. Преглед на бюджета ежемесечно. Важно е да преразглеждате бюджета си редовно, за да се уверете, че вървите в правилната посока. След първия месец, в които сте се придържали към бюджета отделете време за да седнете и да сравните действителните разходи в сравнение с това, което сте заложили първоначално в бюджета. Това ще ви покаже местата, които може да се подобрят. В процеса на изготвяне на месечен бюджет се включва:
- Списък на всички източници на доход
- Списък на всички задължителни, фиксирани разходи, като наем / ипотека, комунални услуги, телефон
- Списък на всички други възможни и променливи разходи.
Как да се храните по ресторанти в зависи...
Премахнете натрупаната инфлация върху да...
© Просията като държавна политика
Премахнете натрупаната инфлация върху да...
© Просията като държавна политика
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
анонимен -
Много
01.07.2010 07:53
01.07.2010 07:53
благодаря,върши добра работа.
цитирайВодя свой финансов отчет и се опитвам да планирам, доколкото е възможно да пранираш непредвидени разходи и т.н. и се опитвам да създам някаква култура в тази посока и у децата си. Благодаря за статията, още от ученическите си години съм се убедила,че независимо колко сериозно ще се отнасяме към приходите и разходите, една яснота и прегледност за това дава сигурност и учи на отговорност.
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 6
Архив